Щоб протистояти комодифікації книжки як товару на нерегульованому ринку, наприкінці 2011 року групою письменників, видавців, книгорторговців, політиків, профспілок та ін. було започатковано кампанію «Книжці – так!». Її організатори вимагають поверення закону про регулювання цін на книжки, наголошуючи, що «книжки – не кросівки», а культурна цінність, яка заслуговує на «чесну ціну». Їхній законопроект передбачає, що ціну на книжки має формувати саме видавництво, враховуючи всі собівартісні кошти та рівень цін на аналогічну продукцію інших видавництв також і з інших країн, адже швейцарські видавництва є учасниками книжкових ринків Німеччини, Франції й Італії. Результатом цього має стати обов΄язкова єдина ціна на книжки незалежно від часу, місця і способу їхнього продажу (також і через он-лайн-магазини). Окремим пунктом законопроект передбачає дотримання низьких цін на книжки для шкіл та бібліотек. Контроль за ціноутворенням проводитимуть спеціальні оглядачі, в разі виникнення суперечок їх вирішуватимуть Європейські суди EFTA й EuGH.
В такий спосіб ініціатива намагається поставити видавництво як інституцію, що дбає про культурне розмаїття країни, на перше місце в системі книгорозповсюдження. Також ідеться про можливе зміцнення малих і середніх видавництв, які до цього мали мало шансів на ринку, адже всі видавництва будуть змушені боротися за читача, розширюючи асортимент та покращуючи якість своєї продукції, а не демпінгуючи проти конкурентів. Це має створити кращі умови для (невідомих) місцевих авторів і підтримати книгарні, що урізноманітнять свій асортимент і стануть більш конкурентними щодо інтернет-магазинів. Загалом виграти має читач, для якого книжка має стати доступнішою, і культура в цілому, яку ініціатори кампанії бачать лише як різноманіття, а не суцільне повторення того самого.
Регулювання цін на книжковому ринку запроваджено в більшості західноєвропейських країн за винятком Великобританії та Бельгії.
Сторінка кампанії