Ґете-Інститут, Київ (вул. Волоська, 12/4; актова зала, 4-й поверх),
четвер, 10.12.2009,
19.00
Вхід вільний
Під час зустрічі:
Той ночью он признал себя удушенным, вырванным из жизни посредством яда.Я - лжец. Я - желтый цветок посреди просторного луга. Я воняю. Желтым, желтым, желтым... Инакоокрашенных я вообще не видел. Только эту оголенную желтизну. Меня срежут косой, даже если я буду притворяться еще не раскрывшимся бутоном. Вокруг, куда ни глянь, кичливая желтизна. Желтые меня не осудят. Осудят Синие; и Красные и Белые, которые, как говорят, невинны и благочестивы. Поклоняйся же Желтому Богу, сотворившему тебя желтым! Я лгал. Лгал. Хокон, я больше тебя не люблю. Ойстейн, я больше тебя не люблю. Зигне, тебя я люблю. О тебе думаю. Женщина, женская грудь...
Но он не знал, кто такие Синие, и Красные, и Белые. Он лишь надеялся, что Зигне - одна из Желтых, что она его поймет.
Ганс Генні Янн Перрудья (Переклад Т.Баскакової)
Ганс Генні Янн (1884-1959 рр.) - виняткове явище в літературі ХХ століття. Автор створеного під впливом Джойса роману "Перрудья" (1929), Дерев'яний корабель (1949), декількох п'єс ("Пастор Ефраїм Маґнус", 1920; "Медея", 1926; та ін.), втілювач у життя соціально-утопічних проектів. Найважливішим його прозовим твором є трилогія «Річка без берегів». Творчість Янна справила значний вплив на таких авторів, як Бобровський, Целан, Бринкман і Гайнер Мюллер.
Янн досі залишається «тіньовим класиком»: широкій читацькій аудиторії він майже невідомий. Багато у чому це пояснюється небажанням Янна рахуватися з будь-якими «пристойностями» та умовностями: гомоеротична тема в його романах і п'єсах була неприпустимою і в пуританській аденауерівській Німеччині, й з позиції нацистської влади. Та навіть пізніше, у період сексуальної революції, його ідеї не співпадали з основними тенденціями часу.
У його особі об'єднані література, музика, соціально-утопічні проекти, наукові експерименти. Він починає писати як неоромантик, пізніше приходить до експресіонізму, за часів Ваймарської республіки вважається разом з Дьобліном і Брехтом провідним представником авангардної літератури. У творах письменника відбилася майже вся історія європейської літератури ХХ століття, з її концептуальними зламами, ексцентричними формальними рішеннями, що вплинули на сучасні літературні течії, а також - з її утопічністю і спробою осмислити великі історичні катастрофи свого часу.
Ганс Генні Янн спробував продумати наново - дуже радикально і так, ніби загальноприйняті підходи до цих проблем нічого для нього не значать - основи людського буття та співіснування: ставлення до смерті і до світу природи, до соціальної нерівності, до технічного прогресу, до творчості, до любові. Свої ідеї - що трапляється вкрай рідко - Янн втілював у життя, і твори його насичені фантастичними спогадами, головним чином, про період до початку Другої світової війни.
Вхід на захід вільний, просимо задля спрощення організації заходу написати про вашу участь на адресу prostoryaction@gmail.com.
чому обрано саме раннього Янна і чи не "ПеррудЖа" мав би читатися цей заголовок?
NB! Всі коментарі, які не пов’язані з тематикою заходу, можуть бути видалені.