notice
Друкувати

Розпочато Судовий експеримент

(Понеділок, 11 Жовтня 2010)
 

ridnyi_001

З 12 жовтня по 12 листопада 2010 у Центрі Візуальної Культури Національного університету «Києво-Могилянська академія» (Київ) буде представлено проект «Судовий експеримент». «Судовий експеримент» – це заява проти судових  переслідувань українських активістів за вираження незгоди з наявною несправедливістю, це акція солідарності зі звинуваченими Євгенією Бєлорусець, Андрієм Мовчаном, Сергієм Мовчаном і Олександром Володарським, процеси над якими тривають роками. Проект розпочався з відвідування судових засідань людьми, які хотіли засвідчити звинуваченим свою підтримку. Серед них були активісти, журналісти, інтелектуали і художники.

ridnyi_003

Сутність Експерименту полягає у викритті паралізуючої дисципліни судового процесу, для цього їй слід протиставити дію художника. Організатори виставки поставили перед собою завдання – створити свій власний судовий експеримент, зробивши суди матеріалом для художнього висловлювання. Крім того, виставка стане свідченням про процеси та способи ведення справ проти активістів. Експозиція «Судового експерименту» створюватиметься стадіально, на першому відкритті буде представлено лише документальні роботи. Розвиток виставкового простору, етапи його заповнення відображатимуть процесуальність судових розглядів. Відтак «Судовий експеримент» є інсталяцією- в-процесі, яка імітує циклічне розгортання судоих справ, визначає суб’єктів політичної дії в полі мистецтва, знання і політики. 

ridnyi_002

На виставці представлено роботи Євгенії Бєлорусець, Олександра Володарського, Ксенії Гнилицької, Анни Звягінцевої, Нікіти Кадана, Юлії Костерєвої, Юрія Кручака, Василя Лозинського, Лади Наконечної, Миколи Рідного, Олексія Салманова, Давіда Чічкана, Анатолія Бєлова, Олександра Бурлаки, Віктора Володарського, Дмитра Мирончука. 
Презентації нових робіт супроводжуватимуть дискусії, покази, перформанси і семінари. 
У публікації представлені роботи харківського художника Миколи Рідного. 

Виставка організована кураторським об’єднанням Худрада.

Програма заходів

12 жовтня, вівторок 

18.30 Відкриття: презентація документальних матеріалів судових процесів над активістами Євгенією Бєлорусець, Андрієм Мовчаном, Сергієм Мовчаном і Олександром Володарським.

19.00 Промова організаторів 

16 жовтня, субота 

17.30. Презентація робіт Ксенії Гнилицької, Лади Наконечної, Олексія Салманова.

18.00. Дискусія:

Пострадянський капіталізм і репресивний державний апарат

Модераторка: Ольга Брюховецька
Віталій Атанасов (журналіст, публіцист, активіст соціалістичного руху, Київ) 

Українська незалежність і залежний розвиток

Ілля Будрайтскіс (політичний активіст, історик, публіцист, художній критик, Москва) 

Реставрація в Росії: держава, насильство, економіка

20.00. Показ: Гренельські угоди, Learning Fim Group, 2009.

У 2009 мистецький критик, письменник і антрополог Девід Ріфф приєднався до групи Фікс, Будрайтскіс і Олейніков, щоб разом із групою працівників ресторану з торгового центру в Москві досліджувати епізод 1968 року, так звані Гренельські угоди.

19 жовтня, вівторок

18.30. Презентація робіт Олександра Володарського, Юлії Костерєвої, Юрія Кручака, Нікіти Кадана, Давида Чічкана.

19.00. Перформанс: Київ Vice: Міліція Моралі
Василь Лозинський читає свою поезію, привертаючи увагу до парадоксальної злободенності телесеріалу Miami Vice для України в умовах зростаючої моральної цензури.

19.30. Дискусія: Чи мають художники бути недоторканними?
Модератори: Василь Черепанин, Олексій Радинський
Звинувачувальний присуд Олександру Володарському поставив українських художників перед важким вибором: брати відповідальність (в широкому сенсі, включаючи кримінальну) за свої дії чи далі сповідувати панівну в Україні романтичну концепцію митця, що розміщає художників поза межами суспільства? Дискусія має на меті розробку поняття мистецької недоторканності, запозиченого із сумнозвісної депутатської недоторканності, що є офіційним привілеєм українських парламентарів.

22 жовтня, п’ятниця

18.00. Хайс Кеслер (Міжнародний інститут соціальної історії, Амстердам)
Глобальна історія праці: Від робітничого страйку до робітничого руху

18.30. Дискусія: Робітничий страйк в сучасній Україні
Модератор: Віталій Атанасов

Володимир Іщенко, Оксана Дутчак (Центр дослідження суспільства, редактори журналу соціальної критики Спільне, Київ) 
Класова боротьба в Україні: результати моніторингу протестів

Олексій Кляшторний (активіст, один із організаторів страйку на Полтавському ГЗК, профспілка «Народна солідарність», Київ) 
Чи потрібно “політично ховати” пролетаріат?

Захар Попович (активіст, учасник страйку на Полтавському ГЗК, Київ )

Проблеми солідарності між профспілками та політизації робітничого протесту на прикладі Полтавського ГЗК

Денис Левін (активіст, один із організаторів страйку на Полтавському ГЗК, профспілка «Народна солідарність», Київ). 
Чи здатен робітничий рух до самоорганізації у захисті своїх економічних прав?

20.30. Показ відео документації страйку на Полтавському ГЗК, літо 2010. Презентує Андрій Метльов (філософ, дослідник нових медіа, Київ)

23 жовтня, субота

17.30. Презентація робіт Євгенії Бєлорусець, Анни Звягінцевої, Нікіти Кадана, Миколи Рідного. 

18.00. Дискусія: Світова економічна криза і робітничий страйк

Модераторка: Анастасія Рябчук
Михай Варга (політолог, Університет Амстердаму) 

Політична участь в індустріальному конфлікті в Україні під час світової економічної кризи, 2008 – 2010

Марко Бойцун (Старший викладач факультету юриспруденції, управління і міжнародних відносин Лондонського Столичного університету, член Інституту дослідження Європейських трансформацій і член Інституту глобальної політики)
Чи вже скінчилось? Довготермінові наслідки світової економічної кризи для України.

26 жовтня, вівторок

17.30. Показ: Артур Жмієвскі «Вибрані праці»: «Альдо», «Джузеппе», «Сальваторе», «Урсула», «Патріція», «Дітер», «Дорота», «Данута», «Галина», «Йоланда». (2006 – 2007). Праця посіла місце сексу на чолі ієрархії «непристойних» практик, які не можна відтворювати на екрані. Не дивно, що в сучасному голлівудському кіно фізичною працею займаються виключно терористи (наприклад, фільми про Джеймса Бонда або про Залізну Людину). Польський художник Артур Жмієвскі у «Вибраних працях» звертається до інструментарію кіно-правди ( cinema-verite), щоб зробити видимою «непристойну» працю сучасних робітників .

1 – 6 листопада, понеділок – п’ятниця 

Конференція: Кінематографічний диспозитив: рухоме зображення в соціальному контексті.
Спільно з Центром кінематографічних студій і МКФ Молодість

Якщо фільм є не просто медіумом, але також і соціальною практикою, тоді питання, певно, має бути сформульоване по-іншому: як можливо за допомогою створення та аналізу кіно аналізувати суспільство та його ідеологію? Кінематографічний диспозитив репрезентує не реальність, а реальні обставини нашого існування: нашу «завжди-вже» належність до соціального диспозитиву, в межах якого ми діємо. Це проливає світло на заклик Ролана Барта обернути перспективу: не шукати ідеологію у фільмах, а бачити ідеологію як «кіно суспільства».

9 листопада, вівторок

17.30 Прес-конференція по результатах конкурсу на кращу журналістську роботу «Проти катувань!» 

18.15 Дискусія: Тортури в українській міліції: причини, масовість, наслідки, безкарність. Як їх позбутися?
Організатор - Харківська правозахисна група

Учасники дискусії: Андрій Діденко (координатор програм ХПГ), Євген Захаров (співголова ХПГ), Олег Левицький (адвокат), Катерина Левченко (директор Міжнародного правозахисного жіночого центру Ла Страда Україна), Деніс Кобзін (директор Харківського інституту соціальних досліджень), Людмила Коваль - експерт ХПГ. 

12 листопада, п’ятниця

Закриття 

Виставка відкрита з 12.00 по 18.30 з вівторка по неділю

Адреса: Національний університет «Києво-Могилянська академія» Київ, вул. Сковороди, 2, Перший поверх Староакадемічного корпусу