StartseiteImpressum
Самоцензура - PROSTORY Самоцензура Хосе Ф.А.Олівер: Слововидих, слововдих - PROSTORY Хосе Ф.А.Олівер: Слововидих, слововдих Філіп Солерс: Письменник і життя - PROSTORY Філіп Солерс: Письменник і життя

Книжці - так! Швейцарія прагне регульованих цін на книжки

Попри тривалу економічну стабільність та успішність Швейцарії її книжковий ринок – один із найменших у Європі, що пояснюється не лише його мовною сегментованістю, але й низькою конкурентоспроможністю швейцарської книжки. Адже ціни на книжкову продукцію в швейцарських книгарнях часто вищі, ніж у німецьких чи французьких (в середньому на 20-40%), тож автори переважно намагаються друкуватися за кордоном, де їм пропонують великі наклади, а їхні книжки – купують. До загроз книжковому ринку залічують і розростання мереж  книжкових відділів у шопінг-молах, які пропонують дуже вузький асортимент популярної літератури за невисоку ціну й виконують радше функцію приваблення покупців. В цьому контексті малі й нішеві/альтернативні книгарні постійно перебувають під загрозою витіснення, адже вони не витримують конкуренції з інтернет-магазинами чи демпінгом шопінг-молів. Статистика доводить, що жителі прикордонних місцевостей Швейцарії воліють краще купувати книжки в Німеччині чи Франції, ніж продиратися нетрями масліту на полицях торгових центрів чи переплачувати у місцевих книгарнях.

Щоб протистояти  комодифікації книжки як товару на нерегульованому ринку, наприкінці 2011 року групою письменників, видавців, книгорторговців, політиків, профспілок та ін. було започатковано кампанію «Книжці – так!». Її організатори вимагають поверення закону про регулювання цін на книжки, наголошуючи, що «книжки – не кросівки», а культурна цінність, яка заслуговує на «чесну ціну». Їхній законопроект передбачає, що ціну на книжки має формувати саме видавництво, враховуючи всі собівартісні кошти та рівень цін на аналогічну продукцію інших видавництв також і з інших країн, адже швейцарські видавництва є учасниками книжкових ринків Німеччини, Франції й Італії. Результатом цього має стати обов΄язкова єдина ціна на книжки незалежно від часу, місця і способу їхнього продажу (також і через он-лайн-магазини). Окремим пунктом законопроект передбачає дотримання низьких цін на книжки для шкіл та бібліотек. Контроль за ціноутворенням проводитимуть спеціальні оглядачі, в разі виникнення суперечок їх вирішуватимуть Європейські суди EFTA й EuGH.

В такий спосіб ініціатива намагається поставити видавництво як інституцію, що дбає про культурне розмаїття країни, на перше місце в системі книгорозповсюдження. Також ідеться про можливе зміцнення малих і середніх видавництв, які до цього мали мало шансів на ринку, адже всі видавництва будуть змушені боротися за читача, розширюючи асортимент та покращуючи якість своєї продукції, а не демпінгуючи проти конкурентів. Це має створити кращі умови для (невідомих) місцевих авторів і підтримати книгарні, що урізноманітнять свій асортимент і стануть більш конкурентними щодо інтернет-магазинів. Загалом виграти має читач, для якого книжка має стати доступнішою, і культура в цілому, яку ініціатори кампанії бачать лише як різноманіття, а не суцільне повторення того самого.

Регулювання цін на книжковому ринку запроваджено в більшості західноєвропейських країн за винятком Великобританії та Бельгії.

Сторінка кампанії

http://www.ja-zum-buch.ch

 

Add your comment

Your name:
Comment:


Das Design Alexander Kanarskiy © 2007. Alle Rechte sind geschützt.
Unter Anwendung von den Materialien ist die Verbannung auf prostory.net.ua obligatorisch.