StartseiteImpressum
Вольфґанґ Гільбіг: «Я» - PROSTORY Вольфґанґ Гільбіг: «Я» Простори # 2 Поряд з війною: передмова - PROSTORY Простори # 2 Поряд з війною: передмова Революція і член, або Фізіологія політичного - PROSTORY Революція і член, або Фізіологія політичного

Кійоші Судзукі - soul and soul 1969 - 1999: ретроспектива японського фотографа

У Гамбурзькому Домі фотографії Дайхторгаллен з 21 листопада по 11 січня 2008 року проходила перша у Німеччині ретроспективна виставка нині покійного японського фотомитця Кійоші Судзукі (Kiyoshi Suzuki), творчість якого високо цінують у вузьких колах знавців, а для широкої публіки вона стала нагодою познайомитися з японською фотографією.

Центральний простір виставки належить сімом проектам самостійно виданих книжок Судзукі, це свідчить ще й про той цікавий факт, що центральним медіумом у фотографії Японії й досі лишаються книжки. На виставці було представлено близько 160 чорно-білих фотографій як з книжкових проектів, так і матеріалоємних альбомів, що являють собою - іноді прошиті вручну - візуальні нотатки Кійоші Судзукі. Частину експозиції складали власне самі альбоми під склом, їхні копії, а також відеоряд розгорнутих сторінок декількох альбомів.

kioshi

Робота Кійоші Судзукі як фотографа розпочалася у пізні 60-ті з реконструкції його особистої історії у шахтарському місті Івакі, префектура Фукушіма. Тут та в інших японських містах він знімав робітників копалень, причому він візуалізував історію землі та людей, пов'язав їх з власним світом і дитинством. Результатом цієї роботи стала перша книга Судзукі Soul and Soul (1972). Класичне оформлення книжки навіює документальний погляд, але Судзукі вдається пройти далі. Він інсценізує. Японський заголовок nagare no uta означає «пісня про відхиляння/ пісня про ковзання/ пісня про мандри».

Soul and Soul з'явилася у вирішальний період історії японської фотографії і тому стала частиною її традиції, історичним документом. Традиція чітко простежується в серії публікацій книжок The Map Кікуї Кавада (1965), For a Language to Come Такума Накагіра (1970) та Bye bye Photography Даідо Моріяма (1972). Так само, як в Америці та Європі, декілька японських фотографів порвали з «об'єктивною» журналістською чи «романтичною» картиною дійсності. Це був рух, який почався з Роберта Франка, старого друга Судзукі, Вільяма Кляйна та інших - Крістера Штрьомгольма та Еда Ван дер Ельскена. З появою The Map, For a Language to Come і Bye bye Photography цей злам став більш радикальним в Японії, ніж на Заході. У цих трьох книжках існує драматургія, сконцентрована на почутті та емоції більше, ніж на розвиткові лінійної історії. Ймовірно, ці почуття були спричинені актуальними тоді історичним подіями - війною, двома бомбами, американськими військами на японській території.

wimpern

Одне з найвідоміших фото Судзукі (серія Soul and Soul) - мідна миска зі штучним віями його сестри. Одного ранку він знайшов їх саме там, де вона - офіціантка - їх залишила після нічної зміни.

Судзукі мандрував Індією і бачив там світло Брахмана (The Light that has Lighted the World, 1976), був батьком близнят, товаришував з одним бездомним, супроводжував маленький цирк (Mind Games, 1982) та фотографував історію й хаос великого міста (S Street Shuffle,1988).

kioshisuzuki02_zwillinge

Без назви. Без року

Пошук фотографічної батьківщини відбито на фотознімках, тьмяних у семантичному сенсі, іноді абсолютно чорних, але в них все одно проглядає певна спорідненість з містерією. Розглядаючи фото Судзукі, можна розпізнати не просто образ, але й фотографа, співчутливого та замисленого, сповненого туги у пошуку ідентичності.

kiyoshisuzuki04_zelt

Без назви. Серія Mind Games, 1982

kioshisuzuki03_collage

Ескіз для Mind Games. Колаж, 1982

suzukimindgamesarb

Без назви. Серія Mind Games, 1982

suzukimindgamestaenzerin

Без назви. Серія Mind Games, 1982

suzukimindgamestopf

Без назви. Серія Mind Games, 1982

kiyoshisuzuki_mindgames1982_tuttut

Без назви. Серія Mind Games, 1982

szuzukistreetshkragen

Без назви. Серія S Street Shuffle, 1988

За матеріалами Гамбурзького Дому фотографії Дайхторгаллен

 
Comments (2)
1 Mittwoch, 21. Januar 2009
Статья содержательная. Очень хорошо отображена суть творчества. Удачно раскрыта личность автора этих замечательных и необычных фотографий. Хороша "медная миска с искусственными ресницами"! Интересный ракурс. Жаль, что Kiyoshi Suzuki рано ушёл из жизни.
2 Sonntag, 01. Februar 2009
Безусловно творчество К. Судзуки заслуживает внимания ценителей, хотя разумеется широкие массы врядли оценят по достоинству... Из представленных фоторабот набольший интерес у меня вызвал Эскиз для Mind Games - Колаж 1982 г. Многообразие мира в миниатюре.

Add your comment

Your name:
Comment:


Das Design Alexander Kanarskiy © 2007. Alle Rechte sind geschützt.
Unter Anwendung von den Materialien ist die Verbannung auf prostory.net.ua obligatorisch.