
На виставці „Точно та Інакше" проявлена взаємодія мистецтва та цифр, розрахунків, статистик, геометричних конструкцій. Відвідувачі виставки матимуть нагоду простежити, як саме математичні способи пізнання вплинули на авангард ХХ століття.
На початку ХХ століття відмова від центральної перспективи провокує таких художників, як Жуан Грі, Хенрі Лауренс і Джакомо Баллу посилено шукати близькість до математики.
Абстракція, звільнення від зовнішньої дійсності - досягають кульмінації в конкретному мистецтві, чиї протагоністи Тео Ван Десбург, Джордж Вантонгерло і Макс Білл знаходять в математиці відповідний репертуар для свого концепту. З часів Казимира Малевича квадрат знов і знов стає темою для творів мистецтва. Численні художники від Пауля Клее до Брюса Наумана зверталися до цієї форми. Математика, особливо, ідеї Генрі Пуанкаре, також присутня в роботах Мен Рейя, Марселя Дюшампа і сюрреалістів,
В 60-і роки ХХ століття зв'язок між математикою і мистецтвом посилюється. Карл Андре, мінімаліст і концептуаліст Сол ЛеВітт повертаються в своїх роботах до чистих геометричних структур.У той самий час виникають перші твори раннього комп'ютерного мистецтва, що складаються з алгоритмів.

Sol LeWitt
Form derived from a Cube, 1986


Albrecht Dürer
Melencolia I, 1514

Max Ernst
Святкова вечеря богів, 1948

Brigitte Kowanz
See it now,2000

Bruce Nauman
Walking in an Exaggerated Manner Around the Perimeter of a Square, 1967/68

Mario Merz
Без назви (Fibonaccizahlen 1-233)

Piet Mondrian
Композиція з двійною лінією (unvollendet), 1935