ГоловнаСтаттіТекстиПерекладНовини
ТемаАкціїМистецтвоЛінкиГазетаРедакція
На гребне Pussy Riot - ПРОSTORY - український літературний журнал На гребне Pussy Riot Агота Криштоф: МОНСТР - ПРОSTORY - український літературний журнал Агота Криштоф: МОНСТР 5 березня: презентація проекту «ПРОSTORY» у Львові - ПРОSTORY - український літературний журнал 5 березня: презентація проекту «ПРОSTORY» у Львові

Ласкаво просимо на ТРУДОВУ ВИСТАВКУ!

Ласкаво просимо на ТРУДОВУ ВИСТАВКУ!Тривалий час працю обожнювали. У ХХ столітті вона неодноразово очолювала пантеон художньої репрезентації. Сповненими духу переможеної, трансформованої природи зображеннями трударів рясніли сторінки газет, вони з’являлись у найоптимістичніших сюжетах новин, лаконічними орнаментами відтворювалися на стінах будівель. Проте сьогодні праця постає перед нами як божество повалене. Ми самі майже не помітили, як війна з образами праці закінчилась поразкою останніх (...)  
 

Femen роздягає суспільство

Femen роздягає суспільствоКритика у бік активістської групи Femen нарікає на знецінення протестної активності, що переспрямовується у створення медіа-шоу, на прогресивність форми, але не змісту, на хаотичність політичних висловів, серед яких, до речі, трапляються й ксенофобські. Знецінюються й гасла Femen на підставі їхньої «проплаченості» чи підозрілої ангажованості, а їхній фемінізм – це начебто несправжній фемінізм, бо вони беруть собі на службу об’єктивоване жіноче тіло, з чим справжні феміністки борються (...)  
 
Коментарі (3)

Про героїв та людей. Примітки до роману Василя Шкляра «Залишенець. Чорний ворон»

Про героїв та людей. Примітки до роману Василя Шкляра «Залишенець. Чорний ворон»Правила сучасних європейського та російського літературних ринків часто сприяють плодючим письменникам, котрі видають щонайменше по книжці на рік. Василь Шкляр, який працює винятково в жанрі так званого гостросюжетного роману, надмірною плодючістю похвалитися не може. Утім, нечасті публікації його жанрової прози не завадили Шкляру досягти вельми серйозних успіхів на українському книжковому ринку. Свій останній роман, у якому переважають камерні бійки й масштабніші батальні сцени, Шкляр характеризує як епічний opus magnum (...)  
 

Ерик Азан: Література без любові

Ерик Азан: Література без любовіВеликий достойник від філософії 30-х років Леон Брюнсвік якось зазначив: «Слово військовий плямує все, до чого торкається. Приклад: військове право, військова медицина, військова музика». У наші дні це спостереження доцільно застосувати до слова «літературний»: літературні премії, літературні надходження, літературна критика. Увесь нечистий спід літературних премій вже давно викрито й затавровано. То ж навіщо ставитися до них як до (літературної) «події»? На те є кілька причин (...)
 

Олег Лышега: ВОРОН

Олег Лышега:  ВОРОНКогда сеяли эту траву – вчера? Сегодня?
Глядишь – уже взошла..
Интересно – взойдет у меня просо?
Я где-то здесь, под окном, его высыпал..
Как низко склонилась вишня..
За ней – целая роща молодых ясеней,
Дальше – высокие бересты,
А уж за ними стена.. (...)  
 

Томаш Пйонтек: з Підручника для першого класу

Томаш Пйонтек: з Підручника для першого класуВступ: Дорогі діти! Ми не пропонуємо вам читати наш підручник. Навіщо пропонувати, якщо підручник і так нікого з вас не омине: врешті-решт, це шкільна програма. Ми не обіцяємо, що він буде цікавим. Адже ми не написали цікавник. Ми також не обіцяємо, що він буде повчальним. Адже ми не написали повчальник. Ми написали підручник. Назва «підручник» походить від слова «учити», яке є синонімом до слова «мучити». Тож радійте, що це тільки підручник, а не замучник. Увага! (...)
 

Філіп Солерс: Коли Сьоран убожнював Гітлера

Філіп Солерс: Коли Сьоран убожнював ГітлераСцена розігрується в Румунії 30-их років ХХ століття, тобто не має чіткого місця. Перед нами син священика, неймовірно обдарований і пристрасний: Чоран. Він страждає, ненавидить свою країну, задихається, не має сили терпіти, він мріє про велике революційне потрясіння. Молодик захоплюється метафізикою, але тіло гнітить і тисне, усіма фібрами душі він прагне несамовитої бурі. Й ось з’являється Гітлер. Звідтоді – різкий розрив: Чоран закликає країну до повного перетворення (...)
 

Славой Жижек: «Ми не маримо, ми отямилися зі сну, який обернувся на страхіття»

Славой Жижек: «Ми не маримо, ми отямилися зі сну, який обернувся на страхіття»Не залюблюйтеся в себе, й у ту чудову мить, що її сьогодні переживаємо. Карнавали обходяться дешево – справжня оцінка буде наступного дня, коли ми побачимо, наскільки змінилося наше повсякденне життя. Полюбіть важку і терплячу працю, ми – тільки початок, геть не кінець. Наше головне послання: табу знято, ми не живемо в найкращому з можливих світів, ми навіть можемо й мусимо помислити альтернативи. Попереду довгий шлях, і незабаром нам доведеться поставити справді складні питання (...)
 

Потяг надій та інші залізничні сполучення

Потяг надій та інші залізничні сполученняЗ нагоди 150-річного ювілею першої на території України сучасної залізниці літературознавець Тимофій Гаврилів та дизайнер Юрій Кох підготували до друку антологію «Потяг надій та інші залізничні сполучення», що вийшла у львівському видавництві «ВНТЛ-Класика». Із залізницею зі сполученням, що поєднувало Львів, Краків та Відень, свого часу пов’язувалися великі надії на модернізацію, поступ і культурний трансфер. Упорядник зібрав під однією обкладинкою «залізничні тексти» українських (...)
 


Газета Простори

eurozine
 


Головна  Статті  Тексти  Переклад  Новини  Тема  Акції  Мистецтво  Лінки  Газета  Редакція  


Дизайн Олександр Канарський ©2007.
При використаннi матерiалiв сайту бажаним є посилання на prostory.net.ua