ГоловнаСтаттіТекстиПерекладНовини
ТемаАкціїМистецтвоЛінкиГазетаРедакція
«Чарка для воротаря», або Німецькою про український футбол і не тільки - ПРОSTORY - український літературний журнал «Чарка для воротаря», або Німецькою про український футбол і не тільки Філіп Солерс: Ніцше і французький дух - ПРОSTORY - український літературний журнал Філіп Солерс: Ніцше і французький дух Похвала спортивній красі - ПРОSTORY - український літературний журнал Похвала спортивній красі

Що політика робить у літературі. Кілька слів про Німеччину 90-х

Що політика робить у літературі. Кілька слів про Німеччину 90-хЗалишивши постмодерністську гру ефектами для підручників з історії літератури, нам зараз приємно повернутися на стабільний антропологічний ґрунт: Я замість множини ефект-суб΄єктів, біографія замість фікції, соціальні зв΄язки замість дискурсивних безкінечностей. Проте це вочевидь становить серйозний виклик для літератури: як одне з вільних мистецтв має позиціонувати себе щодо людини в сукупності її зв΄язків, що заземлюють її на ґрунті соціуму як істоту політичну? (...)
 

Революція і член, або Фізіологія політичного

Революція і член, або Фізіологія політичногоГлобальні соціополітичні зміни в житті Німеччини 1990-х років призвели до перегляду відповідальності інтелектуалів за життя країни та співпрацю з владою. Завдяки публікації архівів штазі (1991/93) стало відомо, що велика частина письменників покоління «будівничих», тобто тих, хто від створення НДР підтримував владу у спробах побудувати соціалістичну державу, самі були неофіційниками співробітниками служби держбезпеки. Скандал викликало те, що навіть найбільш опозиційна режиму СПЄН група молодих митців (...)  

 
Коментарі (2)

Томас Брусіг: Такі з нас герої

Томас Брусіг: Такі з нас героїНаступного дня це було на перших сторінках усіх газет: три чверті мільйона людей! Неймовірно! Ще недавно протестувальників усього Берліна можна було вивезти одним коротким поїздом метро метро, а через чотири тижні Александерплац переповнена! За транспарантом із написом ДЕМОНСТРАЦІЯ ПРОТЕСТУ, розгорнутим на всю ширину вулиці, бігли сотні тисяч добропорядних громадян! Що на них найшло? За винятком групи людей, яка б умістилася в одному поїзді метро, всі були згодні! Вони про це забули?
 

Дені Клапер: Про собак і людей

Дені Клапер: Про собак і людейШок, датований 1989/90 рр.: раптовий, не очікуваний ніким крах НДР, відкриття Берлінського муру й стрімке Возз’єднання. Тогочасні події, що заскочили окремого індивіда зовсім непідготованим і сколихнули суспільство до самих основ – із усіх вуст зривалося тоді слово «божевілля» – змінювалися так швидко, що могли потонути у власному вирі. Одним із тих, хто намагався зафіксувати це стрясання до основ, був Дурс Ґрюнбайн. Народившись 1962 р. у Дрездені, він увійшов до останньої генерації (...)
 

Єдність під/по сто грамів

Єдність під/по сто грамів«Як досягнути єдності, нівелюючи відмінності? Вирішення цієї проблеми, принаймні у глобалізованому світі, полягає в тому, щоб ці відмінності розглядати не як недоліки, а як шанс. Але для цього ці відмінності треба спочатку з’ясувати,» – зазначав Є. Шпаршу 2004 року. Однією з перших та чи не найвагоміших для колективного уявного спроб диференціації національних стереотипів і структурування шокового досвіду Повороту стала повість західнонімецького письменника Ф. К. Деліуса (...)
 

Фрідріх Крістіан Деліус: Груші Рібека

Фрідріх Крістіан Деліус: Груші Рібеказемля, хтось каже, справа в незаконному статусі, кому що належить, спершу власність, тоді порядок, потім добробут, а інші говорять, вся справа в нас, і гірше вже не буде, тож єднаймося, слухаймо ваших порад і все одно почуваймося так, наче нас придушили подушкою і даваймо себе придушити, бо совість у нас нечиста, в нас а не у вас, бо ми роками терпіли й стрімляли ножа у спину, й не брали участі у революції свічок, бородатих священиків та молоді, а нині, як покарання, нам дозволили ще раз (...)
 

Маленький бестіарій Об’єднання

Маленький бестіарій Об’єднанняТруднощі самоідентифікації об’єднаної Німеччини призвели до ревізії минулого Заходу та Сходу, по-новому актуалізованого в контексті Повороту. В колективному уявному країни об’єднання конотувалося з часами Ваймарської республіки – добою, що передувала націонал-соціалістській диктатурі та ІІ Світовій і Холодній війнам як її наслідкам, які були по-новому «зняті» в жесті об’єднання. Відповідно, на рівні естетичного опрацювання ситуації актуальними стали теми й прийоми німецького модерну І пол. ХХ ст. (...)  
 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

eurozine
 


Головна  Статті  Тексти  Переклад  Новини  Тема  Акції  Мистецтво  Лінки  Газета  Редакція  


Дизайн Олександр Канарський ©2007.
При використаннi матерiалiв сайту бажаним є посилання на prostory.net.ua