ГоловнаСтаттіТекстиПерекладНовини
ТемаАкціїМистецтвоЛінкиГазетаРедакція
Презентація книги Бориса Будена «Зона переходу. Про кінець посткомунізму» - ПРОSTORY - український літературний журнал Презентація книги Бориса Будена «Зона переходу. Про кінець посткомунізму» Фридрих Ахляйтнер: экономические беженцы и др. - ПРОSTORY - український літературний журнал Фридрих Ахляйтнер: экономические беженцы и др. Художній переклад 2009 - ПРОSTORY - український літературний журнал Художній переклад 2009
Друкувати

Славой Жижек підтримав Центр візуальної культури - Сергій Квіт у відповідь позбавив ЦВК галерейних приміщень

У понеділок, 12 березня президент НаУКМА Сергій Квіт, посилаючись на «аварійний стан будівлі», своїм наказом заборонив проведення заходів та виставок у Староакадемічному корпусі, де з жовтня 2008 року працює Центр візуальної культури. Попри «аварійність», у галерейних приміщеннях Староакадемічного планується розташувати бібліотечний архів.

Спочатку президент НаУКМА закрив виставку Центру візуальної культури «Українське тіло», потім - сам Центр, і врешті - цілий корпус, де ЦВК проводить заходи, оголошуючи його «аварійним».

Того самого дня всесвітньо відомий соціальний філософ і теоретик культури, президент Інституту соціальних досліджень Славой Жижек виступив з листом на підтримку Центру візуальної культури НаУКМА. На сьогодні Жижек входить у топ-25 найважливіших публічних інтелектуалів світу за версією журналів Prospect Magazine (Велика Британія) і Foreign Policy (США).

У своєму листі до Сергія Квіта філософ відзначає важливість існування Центру як осередку критичної думки та альтернативного знання і просить президента НаУКМА повною мірою поновити роботу ЦВК. Насамкінець Славой Жижек повідомляє, що свій перший візит до Києва він планує в грудні цього року і збирається прочитати лекцію саме в Центрі візуальної культури НаУКМА.

Сьогоднішні санкції адміністрації Академії заблокували роботу Центру. Під загрозою не лише грудневий візит відомого філософа, але й ціла низка міжнародних виставок та заходів за участі іноземних гостей.

Нагадаємо, що 23 лютого Вчена рада Києво-Могилянської академії прийняла рішення про припинення діяльності Центру візуальної культури НаУКМА після проведення виставки «Українське тіло», присвяченої дослідженню тілесності в українському суспільстві, яку закрив президент НаУКМА Сергій Квіт.


Повний текст листа Славоя Жижека до Сергія Квіта:

Dear Serhiy Kvit,

I'm writing to you because of my deep concern related to the events around the conflict between the Visual Culture Research Center and Kyiv-Mohyla Academy administration.

Many of my colleagues in the intellectual field took part in different events at the VCRC, and what I've heard from them was only the best feedback proving the relevance and the level of critical thought that is developed in the walls of NaUKMA now. I know that there is a community of socially-engaged academics, students, artists and activists, who search for useful alternatives to the neoliberal system, and who focus on the change of the social structure following the ideas of equaliberty. I would also happily join the work of the Center myself, thus I am planning on giving a lecture during my visit in December this year.

Taking this into account, I was surprised by the news about the ban of the exhibition Ukrainian Body held by the VCRC, and the cessation of activities in the VCRC itself afterwards. Such actions are incompatible with an image of a democratic university. Therefore, I strongly urge that you resume the work of the Center in full scope.

Best regards,
Slavoj Žižek

 
Коментарі (3)
1 Вівторок, 13 Березня 2012
тут проблема у тому, хто кого переможе: 1.вітчизняна вишивська бюрократія чи вітчизняне прагнення до європейськості; 2.шлях до саморепресій у дусі саморепресивної вітчизняної офіційної культури на вітчизняних теренах 30-80 рр. ХХ ст. чи прагнення до входження в європейський і світовий простір. проте запитання: хто кого переможе у свідомості чи підсвідомості п. Квіта? бо він відчуває себе і, мабуть, дійсно є господарем Могилянки
2 Середа, 14 Березня 2012
1. А хто такий С.Жижек? Для мене - це просто популяризатор Маркса та Фройда. Запитайте інших всесвітньо відомих митців та інтелектуалів про цю виставку, скажімо, К.Зануссі, В.Сельвестрова, О.Седакову.
Тут справа не у свободі чи мистецтві, а в ідеології. Тут йдеться про боротьбу двох світоглядів: атеїстичного та теоцентричного, язичницького та юдео-християнського. Ось і все. Все решта - лаштунки, шановний пане Борисе.

2. Чомусь усі напосілися на С.Квіта, мовляв, В.Брюховецький ніколи собі б такого не дозволив. Натомість почесний президент НаУКМА однозначно висловився з цього приводу:

"Якість цієї виставки можна визначити так: подібне ми можемо бачити в райцентровських туалетах на автостанціях. І це не перебільшення. Такі «художники» є. Але душевна ущербність, як синдром психічного збочення, не може бути демонстрована у виставковій залі. Йдіть у Павлівську лікарню, зробіть виставку... Вам допоможуть. При чому тут університет? Чому вони думають, що крім них комусь іще хочеться нюхати їхні «інтелектуальні» екскременти? Нюхайте собі самі й дискутуйте питання, поставлене вами ж в одній дуже характерній роботі, просто роботі знаковій для цієї так званої виставки: «Вредно ли жрать говно?».
Але при чому тут цензура і обмеження академічних свобод?
До мене писали листи і з України, і з-закордону про закриття цієї виставки. Я відповідаю просто — посилаю вище згадану роботу, і кажу: якщо ви мене поясните, що це майбутній Модільяні, я підніму руки і скажу: здаюсь. Після цього - ніякої реакції. Була тільки одна відповідь: “Я шокована, що таке може виставлятися в університеті”.
Мушу сказати, що ця робота – одна з найбезневинніших. Це ще не агресивний потенційний об’єкт для обстеження фахівцями…"

http://www.unian.net/ukr/news/489914-vyacheslav-bryuhovetskiy-ne-moje-dovgo-panuvati-ojiriliy-rozum.html
3 Середа, 14 Березня 2012
Juganka
Не можу не погодитися з Вами, пане випускник, що річ справді в ідеології: академічне середовище толерує гомофобні висловлювання, послуговується мовою ненависті щодо своїх колег, вітає заходи, що проводяться ультраправою політичною партією в стінах університету, і при цьому всіляко пригнічує тих, хто виступає за університетське знання заради соціальної справедливості. По-моєму, цілком очевидні дві несумісні ідеології.
І демократія - це чужа адміністрації форма університетського співіснування.

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Коментар:

eurozine
 


Головна  Статті  Тексти  Переклад  Новини  Тема  Акції  Мистецтво  Лінки  Газета  Редакція  


Дизайн Олександр Канарський ©2007.
При використаннi матерiалiв сайту бажаним є посилання на prostory.net.ua